onsdag 20 oktober 2010

Hårmodell

Jag har skaffat en plattång så jag kan göra lite fina lockar. För att öva har jag den perfekta provdockan... och visst blev det bra, hon ser ut som en liten prinsessa med sina korkskruvar i håret.
Eftersom jag nyss köpt Tim Holtz dien så fick den vara med på ett hörn här oxå...



Inspiration till halvcirkeln med Doily Lace har jag fått på en av mina bloggrundor, minns tyvärr inte hos vem (fast det bara var igår jag såg detta, skäms lite...) Blommorna är stansade i en Sizzix die och jag har experimenterat lite med olika sätt att färga in dom. Blev riktigt nöjd!


Den söta kronan har jag hittat på Panduro. Bankgrundspappret la jag i skrivaren och skrev ut olika ord i ljusgrått. Lätt som en plätt att skriva nåt fint och sen skriva ut direkt på pappret om man inte har lust att stämpla eller saknar rätt stämpel.

6 kommentarer:

  1. Superläcker layout å perfekt modell! Men... jag förstår inte... Platt tång? Lockar?? Hmm... Men så e jag fast i 80-tals träsket med hårdrocksfrilla åxå!! Ha ha ha

    Du, du hade en fråga till mig en gång som jag glömt å svara på - å nu hittar jag den inte... Så pinsamt, jag brukar försöka svara direkt men glömde å nu när jag kom på så kan jag inte hitta frågan! :-( Om du skulle minnas vad det var du undrade så får du gärna ställa frågan igen så ska jag försöka komma ihåg å svara den här gången! hi hi.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt! Man blir lätt beroende av TH-dies, så fort man lagt vantarna på en försöker man få in den på allt man gör! Hihi =)
    Vilken bra idé att skriva ut ord i ljusgrått på bakgrundspappret! Måste testas, tror ändå bläcket håller på att ta slut, lika bra att använda allt då ;)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Härlig LO. Du hade mkt snyggt i din blogg. Tack för titten!
    //Ulwa

    SvaraRadera
  4. Å vad bra att du återkom till mig, nu vet jag varför jag inte svarat åxå för din bloggadress syns inte i din kommentar.. Hmm... Men nu hittade jag dig ju via svensk scrapbooking! :-)

    Jo, Erik heter min son i lövhögen! Hi hi. Jag har gjort så att jag har stämplat med clear embossingdyna, sen har jag haft utee över och därefter gått över med olika färger distresser! Blir himlans effektfullt! Lycka till!
    Kramj

    SvaraRadera
  5. Härlig LO! Och vilka underbara foton på den lilla Prinsessan!

    SvaraRadera
  6. Hej! Vad mycket fina kort du gör tycker jag!
    Var har du köpt Tim Holtz dien? Såg att du bor i Östersund, tänkte om det finns där? =)

    SvaraRadera