lördag 4 juni 2011

48 timmar per dygn, tack!

Ja, det skulle verkligen behöva några timmar till per dygn. Jag hinner verkligen inte alls allt jag skulle vilja. Ändå jobbar jag inte ens, ordet föräldraledig borde strykas ur alla ordlistor för ledig är det sista man är. Hemma, men absolut inte ledig.
Jag har inte gjort en enda LO på väldigt länge, jag skyller på att jag inte har några fotopapper men sen kom jag på att jag har en hel låda med kort som jag tänkt scrappa. Då får jag väl skylla på tiden då. Skulle vilja åka bort helt ensam med mitt pysselrum och bara få sitta timtal i lugn och ro. Jäklar vad det skulle skapas då.

I går kom min brudklänning!!!! Eftersom jag köpte den på Tradera, ny förvisso men väldigt billigt, så var väl kvaliteten på tyget som jag betalt för kan man väl säga... men klänningen var fin, helt i min smak så jag är nöjd och det är ju det viktigaste. Jag strök den, det tog en bra stund, sedan sydde jag fast fasettpärlor från Linneas pärllåda (!) på tyllen utanpå kjolen och jag sydde fast vita, små pärlor som jag hittade bland mina scrapdekorationer på den rynkade tyllen över bysten. Det blev sött tyckte jag!



3 kommentarer:

  1. Tack!
    Läste krönikan i tidningen, kanon ju!

    SvaraRadera
  2. Å så fin! Å spännande!! :-)

    Jag har äntligen fått tummen ur å bloggat awarden jag fick av dig! Tusen tack!

    Kram

    SvaraRadera