onsdag 25 november 2009

Storstädning

Idag har jag varit hemma med min sjuka dotter. Jag har passat på att STORstäda i familjens hobbyrum. Det var så mycket saker och så trångt att vi nästan inte själva fick plats. Jag och sambon delar på samma rum, rätt lyxigt faktiskt, ett kök på övervåningen. Perfekt med diskbänk och alla skåp. Dessvärre blir det lätt att man bara lastar in grejor i ett rum som man bara sitter och pysslar i... Men nu är det fint! Frågan är väl bara: Hur länge?! =)
Vi håller som bäst på att fundera hur vi ska ordna med detta rum, det går inte att komma ifrån att trots sin storlek och trots köksskåpen så är det inte riktigt praktiskt som det är idag. Jag för min del skulle vilja ha mer hyllor som jag kan ha mina saker på, gärna inom armlängdsavstånd, jag gillar att jobba med sakerna inom räckhåll. Visst ska jag använda Epicen så måste jag gå till en bänk ett par meter bort men det köper jag! Den tar ju lite plats.

Ja Epicen, jag förstår mig inte riktigt på den, känns som att jag kanske förväntade mig lite väl mycket av den men har man betalt nästan tusenlappen för en grej så måste man väl få ha stora förhoppningar? Eller? Jag tycker inte alls att den känns som att den ska kunna hålla felfritt en livstid, inte om man använder den varje dag iaf. Den känns inte så mjuk i rörelserna som jag önskat och den mörka mattan måste jag vända på så den släta sidan är neråt, annars så "studsar" den till varje gång valsarna passerar rutorna på undersidan. Detta har jag mailat och påpekat för QK. Jag måste bara låna mig en bättre kamera så jag kan ta kort på serienumret på undersidan och maila dem detta för att jag ska kunna få någon hjälp. Får väl se till att fixa detta pronto!

Jo förresten! Glömde nästan det viktigaste! Jag har lagt en order på en Doily Lace från Martha hos Brunkullan. Hoppas jag kan hämta den innan helgen... * håller tummarna*
Den är såååå fin så nu kommer jag att kantstansa ALLT!!!

Nu ska jag se om jag fortfarande har inspiration till kalendern jag började på igår eller om det kanske blir ett kort.

//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar