fredag 7 januari 2011

Dagens LOs

Idag har jag varit produktiv må ni tro! Jag har lyckats åstadkomma två hela LOs!
Den ena blir nog en present till sambons farmor som fyller år i helgen, det är en bild på henne och hennes två barnbarnsbarn!! Våra fina tjejer! Eftersom hon redan är farmor åt min sambo så fick vi ju hitta på nåt annat, gammelfarmor tyckte hon lät så väldigt gammalt men norska åldermor lät bättre (familjen har släkt och vänner i Norge så det är inte taget helt ur det blå ), därav Ommen!

Vissa av blommorna på bakgrunden har jag embossat. Med hjälp av en embossingpenna har jag följt blommornas linjer och sedan embossat. Tyckte det blev en rätt cool detalj. Tagen med ribriken är även den embossad med ett av mina helt bortglömda clearstampsalfabeten...
Blommorna har jag min vana trogen mistat med Distress refiller och minimister.






Detta kort tog jag idag då minstingen just ätit klart, storasyster tycker så mycket om sin lillasyster och det verkar vara helt ömsesidigt!
Rundeln med prickar har jag strukit lite utspädd, vit hobbyfärg på för att göra den lite mjukare i färgen, distressade kanterna gjorde jag också.
Har använt Timpans Sizzix die och på den satte jag en rubon från Panduro.

3 kommentarer:

  1. Jätte fina Lo:s. Snyggt med embossingen

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar present att ge :-)
    Gillar att du embossat på en del blommor.

    SvaraRadera
  3. Så fina LOs :) Söta syskon, det är härligt när man ser kärleken! Just nu slåss mina lika ofta som de kramas men det hör väl till ;)

    Tack för att du tittade in i bloggen och lämnade kommentar :) Det ska bli kul att leka lite när ungarna somnat!

    SvaraRadera